Piese Biciclete

Bicicleta, ca mijloc de transport, este extrem de eficienta din punct de vedere biologic energetic dar si mecanic. Un om care merge pe bicicleta cu 16-24km/h va folosi aceeasi energie pe care o foloseste, in mod normal, pentru mersul pe jos iar dioxidul de carbon generat de un biciclist pe kilometru parcurs reprezinta 1/10 din cantitatea de dioxid de acbon generata de un autoturism hibrid.

Un studiu arata ca mentinerea unei presiuni constante in anvelope, pentru cat mai mult timp si frica de pene sunt principalele preocupari a majoritatii biciclistilor de aceea sunt folosite multe metode, mijloace si piese de protejare a anvelopelor ca: o grosime mai mare a anvelopelor, camere mai groase, lichide anti-pana sau benzi anti-pana. Protectiile de pana sunt folosite, in special, la bicicletele de sosea , acestea fiind cele mai vulnerabile.

Revolutia in industria bicicletelor s-a produs atunci cand au fost adaugate, pe rand, anvelopele, lantul si dezvoltarea vitezelor. Anii ’70 – ’90 au fost marcati de impunerea aluminiului ca material de baza in constructia cadrelor si a unor piese de bicicleta. Ultimii 15 ani au reprezentat o alta revolutie si evolutie constanta a bicicletelor, utilizandu-se noi materiale in constructia cadrelor si unor piese de bicicleta ca titanul sau carbonul.